مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ بهمن ۹۸، ۰۹:۵۵ - آموزش فروشندگی طلا و جواهر
    فوق العادست
نویسندگان

معیار انتخاب همسردراسلام چیست؟

چهارشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۴۴ ق.ظ
از امام صادق علیه السلام شنیدم که مى‏ فرمود: کسى که با قصد ثروت و دارایى زنى با او ازدواج کند خداوند متعال او را درمانده آن دارایى خواهد کرد.»

 

 محمّد بن مسلم گوید:

امام باقر علیه السلام فرمود: مردى نزد پیامبر صلى الله علیه و آله آمد تا درباره ازدواج با آن حضرت مشورت کند. پیامبر صلى الله علیه و آله به او فرمودند: آرى ازدواج کن و بر تو باد به همسرى که دین‏مدار باشد خدا خیرت دهد!

حضرت فرمود: مَثَل زن شایسته مَثَل کلاغ اعصم است که قابل دسترسى نیست. پرسید: کلاغ أعصم چیست که دسترسى به آن مقدور نیست؟ حضرت فرمود: کلاغى که یکى از دو پایش سفید باشد.»

رسول خدا صلى الله علیه و آله نهى کردند از اینکه با زنى به دلیل مال و زیبایى ازدواج شود حضرت فرمودند: مالش او را سرکش مى‏ سازد و زیبایى‏ اش او را به هلاکت مى‏ کشاند بر تو باد به ازدواج با زن دین‏مدار.
 
اسحاق بن عمار گوید: «از امام صادق علیه السلام شنیدم که مى‏ فرمود: کسى که با قصد ثروت و دارایى زنى با او ازدواج کند خداوند متعال او را درمانده آن دارایى خواهد کرد.»

امام صادق علیه السلام فرمود: «اگر مردى زنى را به دلیل زیبایى و یا مالش بگیرد به آن واگذار مى‏ گردد ولى اگر به خاطر دین و فضیلتش با وى ازدواج کند خداوند مال و زیبایى را روزى او مى‏ گرداند.»

خداوند متعال فرموده است: «مردان و زنان بى‏ همسر خود را همسر دهید همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را اگر فقیر و تنگدست باشند، خداوند از فضل خود آنان را بى‏ نیاز مى‏ سازد، خداوند گشایش دهنده و آگاه است.»

امام صادق علیه السلام فرمود: «اگر مردى براى زیبایى یا دارایى زنى با او ازدواج کند به همان زیبایى و دارایى وانهاده مى‏ شود و اگر براى دین‏مدارى زنى با او ازدواج کند خدا زیبایى و دارایى را به او خواهد داد.»

پی نوشت:منابع فقه شیعه (ترجمه جامع أحادیث الشیعة)، ج‏۲۵،ص۱۵۸و۱۵۹.http://www.rajanews.com/

  • .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی