مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ بهمن ۹۸، ۰۹:۵۵ - آموزش فروشندگی طلا و جواهر
    فوق العادست
نویسندگان


استاد سیدعبدالله فاطمی‌نیا: شهادت سیدالشهدا(ع) درهای دانشگاه دین را باز کرد

کتب ما،‌ علمای ما و دانشمندان ما همه از برکت نهضت امام حسین(ع) است. یزید می‌خواست با کشتن سیدالشهدا(ع) درب دانشگاه دین را ببندد ولی امام حسین(ع) با خون خود و عزیزانش این درب را باز کردند. از همان روزهای نخستین شهادت امام حسین(ع)،‌ امام سجاد(ع) و عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) به عنوان اساتید دانشگاه دین، کار خود را آغاز کردند. در تمام این سفر کوفه و شام، درس دایر بوده تا رسیدند به مدینه و مستقر شدند.

همه این برکات و معارف ثمره نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) بوده است. هیچ کاری از دست ما جز همین گریه و عزاداری بر نمی‌آید. هر چقدر کتاب در باب فلسفه قیام امام حسین(ع) نوشته شود به این جمله نمی‌رسد: «و بذل الحسین مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة» امام حسین(ع) جان در کف نهاد که بندگان خدا را از جهالت و گمراهی نجات بدهد.

 

آیت‌الله کاظم صدیقی: امیرالمؤمنین(ع)، عباس(ع) را ذخیره عاشورا قرار داد

پرچم عزت عالمین دست حضرت‌ عباس(ع) است. گره‌هایی که به دست اباالفضل العباس(ع) باز می‌شود به دست هیچ پیامبری باز نخواهد شد. حضرت عباس(ع) این مقام را به خاطر این به دست آورد که عبد بود. در زیارت حضرت آمده «السلام علیک ایها العبد الصالح».

عباس(ع) رنگ خدا دارد. هر که عبد عباس باشد عبد خدا هم خواهد بود. قمر بنی‌هاشم؛ قمر شمس وجود حسین(ع) بود. در جنگ صفین حضرت ابوالفضل(ع) به دستور امیرالمؤمنین(ع) با نقاب به میدان جنگ رفت و جنگ نمایانی داشت. طوری که مالک اشتر به امیرالمؤمنین(ع) گفت: این جوان کیست که به میدان فرستادی؟ اگر بار دیگر به میدان جنگ برگردد ما پیروز جنگ خواهیم شد. امیرالمؤمنین (ع) دستور داد نقاب از چهره بردارند. و همه دیدند که عباس‌(ع) بود. امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: عباس(ع) را ذخیره عاشورا قرار داده‌ام.

  • .......

نظرات  (۱)

  • پرسمان ....
  • سلام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی