مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

آخرین مطالب
آخرین نظرات
نویسندگان

پرسمان

پنجشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۲۲ ب.ظ


همان طور که به مردان حوری می دهند به زنان چه می دهند ( پاسخ با قران )

1. قران نعمت های بهشت را برای ترغیب انسان ها به عمل تشریح کرده و بهشت هم متعلق به همه مردان و زنان صالح است . خدا در پاداش دادن هیچ تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده است. آنچه در وصف همسران بهشتی در آیات قرآن آمده ،تنها بخشی از نعمت های بهشتی است ، گرچه حتی همین مورد اختصاص به مردان ندارد.
طبق آموزه‌های وحیانی در بهشت هر کدام از مرد و زن از نعمت و لذات مناسب خود از جمله همسران پاکیزه برخوردارند و این موهبت اختصاص به مردان ندارد، مثلاً قرآن کریم فرمود:
«و لهم فیها ازواج مطهره؛(1) برای بهشتیان در آن جا همسرانی پاک و پاکیزه است».
ضمیر «هم» در آیه به همه بهشتیان اعم از زن و مرد برمی‌گردد، نه فقط به مردان بهشتی.
ازواج جمع زوج به معنای همسر است ،نه زوجه به معنای زن. در آیه دیگر هم می‌فرماید:
«و زوجناهم بحورعین؛(2) آنها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم»
در این آیه هم ضمیر به همه بهشتیان برمی‌گردد. «حورعین» وصف زیبایی همسران بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور» جمع احور (مرد سیاه چشم) و جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است.(3) پس داشتن همسر در بهشت برای مرد و زن مطرح است.
بنا بر این تا اینجا وعده همسران پاک و زیبا چشم بود هم برای زنانی که بهشتی می شوند و هم برای مردانی که بهشتی می شوند.
2. اما چرا بیشتر به توصیف زنان بهشتی پرداخته؟
شاید یکی از علت هایش این باشد که معمولا زنان دنبال زیبایی جسمی مردان نیستند بلکه بیشتر مردانگی و قدرتمندی آنان را می خواهند از این رو بیشتر از این به توصیف مردان بهشتی نپرداخته است و اینها در روایات آمده است از جمله در روایات راجع به مردان بهشتی فرموده:
إن أهل الجنة جرد مرد مکحلین ، مکللین ، مطوقین ، مسورین مختمین ، ناعمین ، محبورین ، مکرمین ، یعطى أحدهم قوة مائة رجل فی الطعام والشراب والشهوة والجماع ، قوة غذائه قوة مائة رجل فی الطعام والشراب ویجد لذة غدائه مقدار أربعین سنة ، ولذة عشائه مقدار أربعین سنة ، قد ألبس الله وجوههم النور وأجسادهم الحریر بیض الألوان ، صفر الحلی ، خضر الثیاب(4)
مردان بهشت جوانانی هستند که بدنشان موی زاید ندارد و سرمه کشیده اند و تاج بر سر دارند و طوق های زینتی بر گردن و دست بندها بر دست و انگشتر های زیبا بر انگشت و چهره ای شاداب و مسرور و با کرامت دارند و هر کدام قوه خوراک و نوشیدن و جماع ده نفر را دارد و چهره اشان نرانی است و بر اندامشان لباس های حریر سفید و زیرهای طلایی و پوشش های سبز است.
اما زیبایی زنان بهشتی را هم در قرآن توصیف نکرده و اجمالا زیبایی آنها در همان توصیف به "حور عین" آمد و ذکر شد ولی در زن چند چیز مطلوب جامعه و افراد است که قرآن روی آنها مانور داده است:
الف. پوشیده بودن زن، زن به مثابه گوهری درخشان می ماند که زیبایی و جلای این گوهر در آن است که پوشیده باشد و با بهای فراوان دیده شود و این زیبایی و درخشانی در سفره عام گذاشته نشود و قرآن روی این ویژگی تاکید می کند:
حور مقصورات فی الخیام(5)
حوریانى که در خیمه‏هاى بهشتى مستورند!
کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ(6)
گویى از (لطافت و سفیدى) همچون تخم‏مرغهایى هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانى هرگز آن را لمس نکرده است)!
ب. زنی مطلوب است که فقط دلبسته شوهر باشد و به هیچ مرد دیگری دل نبسته و نبندد و این ویژگی هم در زنان بهشتی تاکید شده است:
َو عِِنْدَهُمْ قاصِراتُ الطَّرْف عینٌ‏(7)
و نزد آنها همسرانى زیبا چشم است که جز به شوهران خود عشق نمى‏ورزند.
لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ(8)
هیچ انس و جنّ پیش از ایشان با آنها تماس نگرفته (و دوشیزه‏اند)!
ج. معمولا زنانی که یک بار ازدواج کرده و شوهر مرده یا طلاق گفته باشند، به دلایل مختلف کمتر از دوشیزگان مورد توجه اند و قران بر این نکته تاکید می کند که:
فَجَعَلْناهُنَّ أَبْکاراً(9)
و همه را دوشیزه قرار دادیم‏.
برای زنان اهمیت چندانی ندارد که مردشان قبل از آنها با زن دیگری ازدواج نکرده باشد یا بسیاری از آنان وجود همسری دیگر را ناپسند نمی دانند از این رو این ویژگی ها برای مردان بهشت یاد نشده است.
بنا بر این در قرآن هم شوهران بهشتی توصیف شده اند و هم زنان بهشتی و در هر دو به ویژگی هایی که از نظر جنس مخالف اهمیت دارد اشاره شده است.
البته قرآن در بیان این مسائل حیا را تا حد لازم رعایت کرده و لذا با توجه به روحیه زنان کمتر به توصیف مردان بهشتی پرداخته است.
3.. اگر در قران حور العین بیشتر به عنوان همسران بهشتی بیشتر مورد توجه واقع گردیده ولی شوهران بهشتی کمترمعرفی شده اند ، نه از آن روست که خدا برای ترغیب زنان اهمیتی قائل نبوده ونه بدان جهت است که بهشت مردانه است ونه جهات غلط دیگری که ممکن است به ذهن آید ، بلکه این، ریشه در روحیات زن و مرد دارد .
روحیه زن این است که مطلوب و شکار باشد بر عکس روحیه مرد که بر طالب بودن و شکارچی بودن است. زن می خواهدزیبا و مهوش و ماهپاره باشد تا ناز کند و عشوه بفروشد تا برای تصاحب او مسابقه بگذارند و نبرد کنند و زحمت بکشند و بها بدهند ؛بر عکس مرد که می خواهد تصاحب کند و بها بدهد وعشوه بخرد . معمولا خریدار را توصیف نمی کنند بلکه جواهر پنهان و مطلوب و قیمتی را معرفی می کنند و توصیف می نمایند تا خواهندگان برای تصاحبش مسابقه بگذارند و مجاهده کنند و...؛و چون زن مطلوب و خواستنی است و برایش مسابقه داده می شود ، معرفی می گردد. مرد جسم و زیبایی و لطافت و رعنایی زن را طالب است و زن وجود مرد و سایه او و تسلطش را می خواهد از این رو زنان غالبا دنبال قد و قامت مردان نیستند . البته مردان بهشتی در کمال زیبایی و تناسب هستند و زن بهشتی مردش را به هر صورتی بخواهد می یابد ولی اصولا این مسائل در خواست زن زیاد لحاظ نمی شود.
بنا بر این همچنان که مردان بهشتی از حوریان بهشتی و مصاحبت با آنها لذت می برند، زنان بهشتی هم که همان حوریان و برتر از حوریان هستند ، به مردان بهشتی عشوه می فروشند و آنها را به وصال خویش می خوانند واز زناشویی و تصاحب مردان بهشتی لذت می برند .
زنان صالح که مشرف به ورود به بهشت می شوند ، از حوریان بهشتی برتر بوده و همسر مردان صالح بهشتی می شوند.
برای زنان بهشتی نیز هر چه بخواهند هست و در بهشت زن و مرد طهارت طلبند و پلیدی و ناپاکی نمی طلبند و از این رو زنان طاهر بهشتی اصلا طالب مردان متعدد نیستند بلکه همان مرد خود را در هر چهره و به هر هیئت که بخواهند ، می یابند و از مصاحبت با او لذت می برند.
پی نوشت ها:
1. بقره(2) آیه 25.
2. دخان(44) آیه 54.
3. ناصر مکارم، پیام قرآن،اول ، تهران ، دارالکتب الاسلامیه، 1377 ش ، ج6، ص 261 .
4. مفید ، اختصاص ، - ، بیروت ، اعلمی ، 1402ق ، ص358.
5. رحمن(55)آیه72.
6. صافات(37)آیه49.
7. همان،آیه48.
8. رحمن(55)آیه74.
9. واقعه(56)آیه36.

http://www.pasokhgoo.ir/

  • .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی