مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ بهمن ۹۸، ۰۹:۵۵ - آموزش فروشندگی طلا و جواهر
    فوق العادست
نویسندگان

 حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به شبهات اخیر وهابیت علیه تشیع و مسأله زیارت گفت: وهابیت با استفاده از روایتی درصدد زیر سؤال بردن مسأله زیارت بودند در حالی که این روایت علیه آن ها است.

وی افزود: روایتی که شما از امام رضا(ع) استدلال می کنید علیه شما است چرا که حضرت در همین روایت قبور اهل بیت(ع) را استثنا کرده است و حتی می فرماید هر کس قبر من را زیارت کند دعایش مستجاب شده و گناهانش بخشیده می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: ابن حبان از رجالیون اهل سنت در کتاب الثقات می گوید من ساکن مشهد هستم و هر موقعی مشکلی پیدا می کنم به حرم ایشان می روم و دو رکعت نماز می خوانم و توسل می کنم و دعای من مستحاب می شود.

وی ادامه داد: امام رضا(ع) فرمود بار سفر به سوى زیارت قبور مگر براى زیارت قبور ما نبندید، غیر از بحث قبور اهل بیت(ع) وهابیت شبهه کرده که مگر امام نفرمود به زیارت قبور نروید پس چرا به قبرستان ها و زیارت قبور می روید.

حضرت آیت الله سبحانی در پاسخ به این شبهه ابراز داشت: طبق روایات شما، پیامبر اکرم(ص) فرموده قبور را زیارت کنید که آخرت را به شما یاد آوری می کند، ثانیا "شد رحال" این است که انسان شتر و وسیله نقلیه ای پیدا کند و مثلا به اراک برود و در قبرستان این شهر حمد بخواند که این کار لغو است چون ثوابی که در زیارت قبور قم وجود دارد در جاهای دیگر هم هست و ما زیارت قبور به شهر خود می رویم.

وی عنوان کرد: بنابراین روایتی که وهابیت دست آویز خود قرار داده اند از دو نظر علیه آن ها است اولا در ذیل روایت قبر ائمه طاهرین(ع) استثنا شده است و ثانیا منظور "شد قبور" است یعنی این که انسان ماشین بگیرد و به تهران برود تا در قبرستان این شهر حمد بخواند که این کار لغو محسوب شده و انجام نمی شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کرارا مطالب و مباحث مربوط به تشیع تبیین شده است اما وهابیت گوش شنوایی برای شنیدن حقایق ندارد.

  • .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی