مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ بهمن ۹۸، ۰۹:۵۵ - آموزش فروشندگی طلا و جواهر
    فوق العادست
نویسندگان

۱ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

محل نزاع اصلی میان شیعه و اهل سنت در مسئله امامت چیست ؟
تبیین محل نزاع میان فریقین از اهمیت فوق العاده ایی برخوردار است زیرا گاهی چیزی به عنوان محل نزاع مطرح می شود که حقیقتا محل نزاع نیست و یا اگر هست محل اصلی نزاع نیست برخی خیال می کنند که اختلاف میان شیعه و سنی در یک مسئله تاریخی است و آن اینکه آیا پیامبر برای بعد از خویش کسی را به عنوان جانشین خود جهت زمامداری و حکومت بر مردم تعیین کرده است یا نه و یا برخی خیال می کنند اختلاف اصلی در این است که آیا جامعه اسلامی پس از پیامبر نیاز به حاکم و خلیفه و امام دارد یا نه ؟ یا برخی خیال می کنند اختلاف میان شیعه و سنی یک اختلاف فقهی و فرعی است و آن اینکه آیا از جانب خداوند برای مردم حاکم که واجب الاطاعه باشد تعیین شده است یا نه ؟


به نظر میرسد هیچکدام از این نظریات پذیرفتنی نیست اختلاف شیعه و سنی یک اختلاف تاریخی و فقهی و یا در نیازمندی جامعه اسلامی به حاکم و امام نیست بلکه اختلاف در یک مسئله مهم کلامی و اعتقادی است و آن این است که آیا پس از پیامبر مناصب و اختیارات و مسئولیتهای او باید ادامه پیدا کند یا نه . آیا جامعه اسلامی پس از ایشان همانند زمان خودشان نیاز به مرجعیت دینی و حجت الهی و ولایت آسمانی دارد یا نه ؟ شیعه به این سوال پاسخ مثبت می دهد و اهل سنت پاسخ منفی .


بر این اساس شیعه معتقد است که امام و خلیفه پس از پیامبر باید همانند پیامبر دارای سه ویژگی اصلی یعنی علم غیبی لدنی و عصمت الهی و تعیین از جانب خدا و رسول خدا باشد اما اهل سنت به این سه ویژگی اعتقاد ندارد آنها حد اکثر به عدالت خلیفه و انتخاب مردم (بیعت) عقیده دارند

  • .......