مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ بهمن ۹۸، ۰۹:۵۵ - آموزش فروشندگی طلا و جواهر
    فوق العادست
نویسندگان

۱۶ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

فارس:  حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست سالانه دفتر تحکیم وحدت که در حسینیه جماران برگزار شد، در رابطه با موضوع «تقابل انقلابی‌گری و اشرافی‌گری»، گفت: برای پرداختن به این بحث یکی از راه‌های بسیار خوب بازخوانی سخنان امام(ره) است. متأسفانه برخی‌ها از سخنان امام(ره)‌ جملات خنثی‌تر را استفاده می‌کنند و حرف‌هایی که نوک آنها تیزتر است، گفته نمی‌شود و تلاش می‌کنند جلوی بازخوانی و بازفهمی و توجه به سخنان امام(ره) گرفته شود.

وی افزود: امام خمینی(ره) خیلی رک و صریح صحبت می‌کردند، حتی اسلام را تقسیم بر دو کرده بودند و از اسلام آمریکایی و اسلام ناب سخن می‌گفت.

ازغدی تصریح کرد: امام(ره) با صراحت در رابطه با اسلام درباری، اسلام مرفهان بی‌درد، اسلام ابوسفیانی، اسلام وهابی و اسلام شیعه‌نمایان قالتاق سخن می‌گفتند. یکی از خصوصیات امام(ره) این بود که هرچه سن‌شان بالاتر می‌رفت، جوان‌تر می‌شدند. اکثر سیاست‌مداران وقتی سنشان بالا می‌رود، محافظه‌کارتر می‌شوند و جرأت نمی‌کنند در رابطه با خیلی از مسائل حرف بزنند.

وی گفت: من از خیلی از سیاست‌مداران شنیده‌ام که می‌گویند این نوع ادبیات امام(ره) خوب است، اما به درد مدیریت و حکومت کردن نمی‌خورد. من دیده‌ام کسانی را که در محافل عمومی به امام احترام می‌گذارند، ولی در محافل خصوصی برخی دیدگاه‌های ایشان را مسخره می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: امام(ره) به مسئولان و به ملت می‌گفتند به تنها چیزی که باید فکر کنید استواری پایه‌های اسلام است و بعد اسلام ناب را توضیح می‌دادند و می‌گفتند اسلامی را قبول داریم که پرچمدار مظلومان، مستضعفان، پابرهنگان و فقرای جهانی است، نه سرمایه‌داران اشرافی.

ازغدی اظهار داشت:‌ امام(ره) اسلام را تقسیم می‌کند تا مسلمانان دو دسته باشند، مسلمانان واقعی و مسلمانان دروغین.

وی در ادامه به ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی مدیران اشاره کرد و گفت: شما در فیش‌های حقوقی نجومی دیدید که برخی مسئولان با ته‌ریش، یقه بسته، سه انگشتر عقیق و کمی هم داغ مهر بر پیشانی بودند که حقوق‌های نجومی می‌گرفتند. این همان اسلام اشرافی است که امام(ره) به آن اشاره کردند.

ازغدی خاطرنشان کرد: این مسئولان برای خودشان حقوق‌های 100 میلیونی می‌نویسند، ولی از آن‌طرف شنیدیم که تعدادی از معدن‌کاران به خاطر اعتراض برای عدم پرداخت حقوق‌شان به شلاق محکوم می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برخی‌ها ممکن است بگویند امام(ره) اسلام را طبقاتی کرده، بله، در مکتب امام(ره) اسلام طبقاتی داریم، اسلامی که فقرا و مستضعفان طرفدارش هستند و دیگری هم اسلامی که سرمایه‌داران و اشراف طرفدار آن هستند.

ازغدی خاطرنشان کرد: پول‌پرستی با خداپرستی جمع نمی‌شود، البته شاید باشد کسی که پولدار و متدین است، ولی پول‌پرستی با اسلام جمع نمی‌شود. نابرابری و رفاه توأم با نابرابری و بی‌اخلاقی چیزی است که امام(ره) آن را سرمایه‌داری و پول‌پرستی و اسلام سرمایه‌داری می‌داند.

وی ادامه داد: امام(ره) در اسلام اشرافی‌گری سه تیپ آدم را معرفی می‌کنند، اول زراندوزان حیله‌گر، دوم قدرتمندان بازیگر و سوم مقدس‌نمایان بی‌هنر.

ازغدی اظهار داشت: شما باید به هر کسی که خیلی مقدس‌نمایی می‌کند،‌ شک کنید. زراندوز حیله‌گر نیز مصداق کسی است که با اسم‌های مختلف و حیله به دنبال اهدافش است. قدرتمندان بازیگر هم کسانی هستند که می‌خواهند به هر روشی که شده به قدرت برسند.

وی افزود: مقدس‌نماها معمولاً بی‌عرضه و بی‌هنر هستند و تنها هنرشان این است که جلوی افرادی که کارهای مثبتی را انجام می‌دهند، با توهین و تحریف و موارد این‌چنینی بگیرند.

ازغدی خاطرنشان کرد: امام(ره) می‌فرماید؛ حواستان باشد قدرت‌های بزرگ چپاولگر در همه جوامع، افرادی را با تیپ‌های مختلف از ملی‌گراها و روشنفکران مصنوعی تا روحانی‌نمایان ذخیره دارند که اگر این افراد فرصت پیدا کنند از همه تهدیدهای دیگر خطرناک‌تر و آسیب‌رسان‌تر هستند.

وی گفت: گاهی این افراد 30 تا 40 سال در بین مردم زندگی می‌کنند و منتظر یک فرصت هستند تا در موقع مناسب با یک حرکت خاص یا یک موضع‌گیری کار ملت‌ و انقلاب را بسازند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: امام(ره) می‌گویند ما با جهان دعوا نداریم و دعوای ما با جهان‌خواران است، ولی برخی‌ها همواره بحث آشتی با جهان را مطرح می‌کنند، انگار امام(ره) با همه جهان دشمن بوده است.

ازغدی ادامه داد: یک عده همیشه موافق یا مخالف هستند، ولی برخی‌ها وقتی خلافی می‌بینند در مقابل آن موضع می‌گیرند، اینها اولیای خدا هستند، ولی اینهایی که همیشه موافقند نگاه می‌کنند تا ببینند باد از کدام طرف می‌وزد تا سواری بگیرند، ولی نمی‌دانند که دارند سواری می‌دهند.

وی تأکید کرد: نهادهایی هست که هر وقت رئیس آن عوض بشود، اعضای آن نهاد نیز کاملاً نظراتشان عوض می‌شود. افرادی که همیشه موافق نظر حاکم هستند، یک عده هم وجود دارند که همیشه مخالفت می‌کنند، اینها هم روانی هستند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: امام(ره) می‌فرمایند؛ مراقب باشید گاهی افرادی به شکل روحانی یا سیاسی در بین شما زندگی می‌کنند و منتظر موقعیت مناسب هستند تا ضربه خود را به انقلاب بزنند و برای این‌کار به هر کاری دست می‌زنند.

ازغدی تصریح کرد: همان‌طور که امام(ره) می‌گویند راه مبارزه با اسلام آمریکایی خیلی پیچیده است و باید تمام زوایای آن را برای پابرهنگان و مستضعفان مشخص کرد.

وی گفت: برخی از سخنان امام(ره) سه الی چهار جمله گزینشی حفظ کرده‌اند و هرجا می‌خواهند کار خود را پیش ببرند، این جملات را بیان می‌کنند. برخی‌ها در رابطه با بیانات رهبری هم همین‌کار را انجام می‌دهند، امام(ره) در رابطه با چنین افرادی هشدار دادند.

ازغدی ادامه داد:‌ امام(ره) بارها با تعابیر تند در رابطه با اسلام ناب و اسلام اشرافی‌گری و اسلام آمریکایی سخن گفتند. امام(ره) 30 سال پیش مطالبی را در رابطه با وهابیت مطرح کردند که امروز نتایج آن را می‌بینیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ما باید خود را به ساده‌زیستی عادت دهیم، امام(ره) می‌فرماید؛ اگر می‌خواهید بدون ترس در برابر باطل بایستید و در میدان در میانه راه مردد نشوید، باید خود را به ساده‌ زیستن عادت دهید.

وی افزود: انسان وابسته ضعیف است و اگر ضعیف هستیم، به دلیل وابستگی ما به قدرت، شهوت و مسائل دیگر است. امام(ره) نیز بر این مسئله تأکید دارند و می‌گویند کسانی که از آمریکا و دشمنان اسلام می‌ترسند به این دلیل است که تقوایشان ضعیف است.

ازغدی ادامه داد: برخی از افرادی که یک روزی انقلابی بودند و امروز رویکرد خود را تغییر داده‌اند به این دلیل است که وابسته شده‌اند و امروز از عقاید خود دست کشیده‌اند، ولی ای‌کاش آن‌قدر جسارت داشتند که می‌گفتند ما دیگر انقلابی نیستیم.

وی اظهار داشت: اکثر ما عقایدمان را همیشه با منافع‌مان تنظیم می‌کنیم. یک عده هم هستند که منافع خودشان را با عقایدشان تنظیم می‌کنند و یک اقلیت هم وجود دارند که بین عقاید و منافع، عقایدشان را انتخاب می‌کنند که اینها باارزش هستند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اکثر آدم‌ها نه مؤمن هستند و نه کافر، کسانی که یقین دارند خدا وجود دارد هم در اقلیت هستند و در کل اکثر ما به این مسئله شک داریم و یقین نداریم که خدا و آخرت وجود دارد.

ازغدی تأکید کرد: امام(ره) می‌گویند مردان و زنان بزرگ که خدمت‌های بزرگی به ملت کرده‌اند، اغلب ساده‌زیست هستند و مخالف زندگی اشرافی بوده‌اند. آنهایی که اسیر هوای نفسانی و شهوانی هستند، افرادی هستند که شعارهای خود را عوض می‌کنند و اسم این کار را ممکن است مصلحت یا واقع‌بینی بگذارند.

وی گفت: امام(ره) می‌فرماید مراقب اشرافی‌گری باشید که با اشرافی‌گری نمی‌توانید با قدرت‌های طاغوتی مقابله کنید. امام(ره)‌ تأکید دارند که همه چیز باید اسلامی باشد، بازار باید اسلامی و به فکر ضعفا و فقرا باشد، بازاری که به فکر فقرا نباشد، اسلامی نیست، حتی اگر صدای اذان از آن بیاید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی در خاتمه خطاب به دانشجویان گفت: اینجا جماران است و جایی که شما نشسته‌اید روزی هزاران شهید نشسته بودند، باید سعی کنید ادامه‌دهنده راه آن شهدا باشید

.http://www.rajanews.com/

  • .......

- اشرافی‌گری مانع تحقق عدالت
وقتی رهبر انقلاب صحبت از پدیده‌ای چون «مستیِ اشرافی‌گری» می‌کنند در واقع به یک «روحیه» و «شیوه و سبک حکومت‌داری» اشاره دارند. روحیه‌ای که پدیده‌ی زشت حقوق‌های نجومی ناشی از آن است: «آسیب‌های ناشی از مستی اشرافی‌گری را کأنّه درست نمی‌شناسیم؛ وقتی اشرافی‌گری، اسراف، و تجمّل در جامعه وجود داشته باشد و ترویج بشود، این قضایا به دنبالش پیش می‌آید و به وجود می‌آید و همه دنبال این هستند که یک طعمه‌ای به دست بیاورند و خودشان را از آن سیر کنند، شکم‌ها را از این مال‌های حرام پُر کنند.»(۱۳۹۵/۰۴/۱۶) روحیه‌ی اشرافی‌گریِ مسئولان از همین نگاه مادی و طاغوتی به قدرت نشأت می‌گیرد و آفت‌ها و مصیبت‌های زیادی را برای جامعه‌ی اسلامی تولید می‌کند: «از جمله چیزهایی که روند حرکت به سمت عدالت را در جامعه کُند میکند، نمود اشرافی‌گری در مسؤولان بالای کشور است... عیب اوّلِ اشرافی‌گری، اسراف است... عیب دوم بدتر است و آن این است که فرهنگ‌سازی میکند؛ یعنی چیزی برای مسابقه دادن همه درست میکند.»(۱۳۸۰/۰۶/۰۵)

http://farsi.khamenei.ir/

  • .......
شماره چهل و یکم ؛

خط حزب الله با «عبرتها و تجارب برجام» منتشر شد

با گذشت یک‌سال از توافق هسته‌ای موسوم به «برجام«، خط حزب‌الله در شماره چهل و یکم خود در گزارشی با عنوان «حق گرفتنی است» از عبرتها و تجارب برجام و بایدها و نبایدهای پیش رو برای مخاطبان خود می‌گوید.
«خیانت اشرافی‌گری»، سخن هفته این شماره است که خط حزب‌الله در آن به واکاوی علل موضع‌گیری صریح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در قبال پدیده حقوق‌های نجومی پرداخته است.
تصویر ویژه نشریه به عکسی از بازدید ۳ساعته رهبر انقلاب از پژهشکده رویان در اواخر تیرماه سال ۸۶ اختصاص یافته است.
خط حزب‌الله چهل و یکمین شماره خود را به ۲۷ شهید حادثه تروریستی سال ۸۹ در مسجد جامع زاهدان تقدیم  می‌کند.
نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IRقرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.
          برای دریافت اینجا   کلیک کنید     دریافت
farsi.khamenei.i
  • .......


اداره‎ زندگی ایشان عمدتا‎،ً یعنی آنقدر که من اطلاع دارم که تا حدی دقیق است،‎ بیشتر، از نذوراتی است که مردم در مورد حضرت آقا انجام می‎دهند؛ نذورات می‎آید؛ برای امام هم خیلی نذورات می‎رفت. برای حضرت آقا هم نذورات می‎آید که نذر شخصی آقا می‎کنند؛ که آقا، زندگی‎شان عمدتا از همین نذورات اداره می‎شود و از بیت‎المال و از دفتر، استفاده نمی‎کنند. از وجوهات که اصلا هیچ استفاده نمی‎کنند. عمدتا همین نذورات است.

به گزارش دزفول امروز، حجت‎الاسلام رحیمیان از اعضای سابق دفتر امام و رهبری، در گفت‎وگو با پنجره، با اشاره به سطح زندگی بسیار ساده امام خمینی (ره) و آیت‎الله خامنه‎ای (مد ظله العالی)، گفت: چند وقت پیش، در یکی از سخنرانی‎ها، برای مردم از لزوم ساده زیستی مسئولان صحبت می‎کردم که در انتهای مراسم یکی از حاضرین از من پرسید که رهبر انقلاب چقدر حقوق می‎گیرد؟ عرض کردم ایشان از حداقل نذورات استفاده می کنند.

روز بعد در مواجهه با مقام معظم رهبری، ضمن شرح ماجرا از ایشان پرسیدم چقدر حقوق بابت کار رهبری می‎گیرند؟ پاسخ آقا برای بنده بسیار قابل تامل بود. ایشان با نهایت تواضع فرمودند: «مگر من کاری می‎کنم که بابت آن حقوق بگیرم؟»

این اظهارات در شرایطی است که حجم مسئولیت‎ها و فعالیت‎های ایشان بر کسی پوشیده نیست.

هم‎چنین حجت‎الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزه‎ای دفتر مقام معظم رهبری، درباره تامین مالی زندگی رهبر انقلاب، می‎گوید:

اداره‎ زندگی ایشان عمدتا‎،ً یعنی آنقدر که من اطلاع دارم که تا حدی دقیق است،‎ بیشتر، از نذوراتی است که مردم در مورد حضرت آقا انجام می‎دهند؛ نذورات می‎آید؛ برای امام هم خیلی نذورات می‎رفت. برای حضرت آقا هم نذورات می‎آید که نذر شخصی آقا می‎کنند؛ که آقا، زندگی‎شان عمدتا از همین نذورات اداره می‎شود و از بیت‎المال و از دفتر، استفاده نمی‎کنند. از وجوهات که اصلا هیچ استفاده نمی‎کنند. عمدتا همین نذورات است.

روایت حدادعادل از سطح زندگی رهبر انقلاب:

دکتر غلامعلی حداد عادل که اخیرا بعد از ماجرای افشای فیش‎های نجومی، میزان حقوق خود را منتشر کرده است، در تشریح ماجرای ازدواج دخترش با فرزند مقام معظم رهبری می‎گوید: آن زمان دخترمان دیپلم گرفته بود و کنکور هم شرکت کرده بود. پس از مقدمات کار، یک روز پسر آقا و مادرش با یک قواره پارچه به‎عنوان هدیه برای عروس آمدند و صحبت کردیم و پس از رفتن آقا مجتبی، نظر دخترم را پرسیدم، ایشان موافق بودند.

بعد از چند روز خدمت آقا رفتیم. آقا فرمودند: «آقای دکتر، داریم خویش و قوم می‎شویم». گفتم: «چطور؟» گفتند: «خانواده آمدند و پسندیدند و در گفت‎وگو هم به نتیجه کامل رسیده‎اند، نظر شما چیست؟» گفتم: «آقا! اختیار ما دست شماست». آقا فرمودند: «نه! شما، دکتر و استاد دانشگاهید و خانم‎تان هم همین‎طور. وضع زندگی شما مناسب است، اما زندگی من این‎طور نیست. اگر بخواهم تمام زندگی‎ام را بار کنم، غیر از کتاب هایم، یک وانت­بار می‎شود. اینجا هم دو اتاق اندرون و یک اتاق بیرونی است که آقایان و مسئولان در آنجا با من دیدار می‎کنند. من پول ندارم خانه بخرم. خانه ­ای اجاره کرده‎ایم که یک طبقه مصطفی و یک طبقه هم مجتبی زندگی می‎کنند. شما با دخترت صحبت کن که خیال نکند حالا که عروس رهبر می‎شود، چیز‎هایی در ذهنش باشد. ما این‎طور زندگی می‎کنیم. اما شما زندگی نسبتا خوبی دارید. حالا اگر ایشان بخواهد وارد این زندگی شود، کمی مشکل است. مجتبی، معمم هم نیست. می‎خواهد قم برود و درس بخواند و روحانی شود. همه این‎ها را به او بگو بداند».
هم چنین محمد حسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره چگونگی مایحتاج رهبری در خاطره‌ای می‌گوید: رهبر انقلاب اوایل سال ۷۰ به آقای هاشمی گفته بودند که زندگی مردم دارد خیلی سخت می‌شود و گرانی‌ها طاقت مردم را بریده است. من با ادامه سیاست‌هایی که منجر به فقیرتر شدن مردم می‌شود، موافق نیستم. (آن موقع سیاست‌هایی را در قالب حذف یارانه‌ها دنبال می‌کردند).

رهبر انقلاب فرمودند: من مخالفم.

آقای هاشمی گفته بودند یک عده‌ای می‌آیند جوسازی می‌کنند و به شما می‌گویند. شما قبول نکنید. این‌طورها نیست. وضع مردم خوب است.

رهبر انقلاب می گویند: این چیزی که می‌گویم از اینجاست که خانواده خودم برای خرید می‌روند و یافته‌های خودمان است؛ این‌طور نیست که کسی برای ما خبر آورده باشد. فرزند من و خانواده من خودشان می‌روند و خودشان خرید می‌کنند. نان می‌خرند. ماست می‌خرند و می‌فهمند که قیمت امروز نسبت به دیروز عوض‌شده است.

برخی از آقایان مسئول هستند که سال تا سال قیمت و نرخ‌ها دستشان نیستند برای این‌که هیچ‌وقت، تو هیچ مغازه‌ای پیدایشان نشده است و در زندگی عموم مردم نیستند و معلوم است که با این وضع خبردار نیستند. بعضی وقت‌ها برخی خبرنگارهای زرنگ رسانه‌ای هم هستند که گاهی اوقات سؤال می‌کنند که فلان چیز الآن چه قیمتی دارد و طرف مسئول هیچ‌چیز نمی‌داند.

http://deztoday.ir/
  • .......
رهبر انقلاب اسلامی: «نماز مایه‌ی آرامش دلها و برطرف کننده‌ی نگرانی‌ها و دغدغه‌های روحی در نمازگزار است...  نماز به‌ جان‌ و دل‌ نمازگزار، آن‌ آرامش‌ و اطمینانی‌ را که‌ شرط اصلی‌ موفقیت‌ در همه‌ی‌ عرصه‌های‌ زندگی‌ است‌، هدیه‌ می‌کند و تزلزل‌ و اضطراب‌ را که‌ مانع‌ بزرگی‌ در راه‌ اقدام‌ مجدانه‌ برای‌ پرورش‌ اخلاقی‌ است‌، از او دور می‌سازد.» ۱۳۷۳/۰۶/۱۰، ۱۳۷۴/۰۶/۱۴ 
یکی از برنامه هایی که از ابتدای دوران رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حسینیه امام خمینی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار میشود، نماز جماعت ظهر و عصر ماه مبارک رمضان به امامت رهبر انقلاب است که شرکت عموم مردم در این برنامه امکانپذیر است.  نماهنگ «آرامش دلها» محصول پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR شامل تصاویر متفاوت و دیده نشده‌ای از سبک حضور و اقامه نماز ظهر و عصر رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی و حال و هوای مردم حاضر در حسینیه در ماه مبارک رمضان است.
 

نماهنگ: نماهنگ | آرامش دل‌ها

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید : 

  • .......
شیء متنجس در برخورد با شیء دیگر تا چند واسطه اشیاء پاک را نجس می کند ؟

پاسخ اجمالی

نظر حضرت آیة الله العظمی خامنه ای در خصوص این که شیء متنجس تا چند واسطه نجس است، چنین است: "چیزی که با عین نجس تماس یافته و نجس شده است، اگر باز با چیزی که پاک است تماس پیدا کند و یکی از آنها تر باشد، آن چیز پاک را نجس می کند، و باز این چیزی که بر اثر ملاقات با متنجس نجس شده است، اگر با چیز پاکی برخورد نماید، بنابر احتیاط واجب آن را نجس می کند، ولی این متنجس سوم هیچ چیزی را با ملاقات خود نجس نمی کند".[1]

 

حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله) برای روشن شدن واسطه سوم مثالی زده و فرموده اند: در صورتى که دست راست به بول متنجس شود، آن‏گاه آن دست با رطوبت جدیدى با دست چپ ملاقات کند، این ملاقات موجب نجاست دست چپ خواهد بود و اگر دست چپ بعد از خشک شدن با لباس مرطوب مثلًا ملاقات کند، لباس نیز نجس مى‏شود ولى اگر آن لباس با چیز دیگرى با رطوبت ملاقات کند حکم به نجاست آن چیز نمى‏شود.[2]

 

پس در صـورتـى کـه واسطه سه تا باشد تمام محکوم به نجاست است، و در واسطه ی چهارم حکم به طهارت می شود.

 

البته این عدم سرایت در واسطه چهارم به بعد در صورتی است که عین نجاست منتقل نشده باشد و از واسطه ی اول به بعد دیگر عین نجاست در کار نباشد. یعنی مادامی که عین نجاست به واسطه ها منتقل شود هر واسطه ای که عین نجاست داشته باشد در برخورد با شیء دیگر، آن شیء را نیز نجس می کند. زیرا در تطهیر نجاست، برطرف کردن عین نجاست واجب است نه رنگ و بوى آن، و فرقى در وجوب برطرف کردن میان نجس و متنجّس نیست.[3]

 [1]    اجوبة الاستفتاءات، آیة الله العظمی خامنه ای، ج1، ص58. سؤال283.

[2]   -توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏1، ص: 88.

  [3]   مجمع الرسائل (المحشى لصاحب الجواهر)، ج‏1، ص: 47،مسأله 111. اقتباس از پاسخ 1769 (سایت: 1754).

islamquest.netد

  • .......

                 

شماره چهلم منتشر شد؛

آماده باش برای جنگ احزاب در خط حزب‌الله

همزمان با پایان یافتن یک ماه روزه‌داری و فرارسیدن عید سعید فطر، چهلمین شماره خط حزب‌الله با «آماده باش برای جنگ احزاب» منتشر شد.
خط حزب‌الله برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر امسال را در سه بخش به مخاطبان خود ارائه کرده‌است.
۸ توشه از مهمترین بخش‌های بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارهای رمضانی امسال از بخش‌های دیگر این شماره است.
تصویر ویژه نشریه به عکسی از حضور رهبر انقلاب اسلامی در منطقه محروم «سر آقا سیّد» از توابع استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۶۴ اختصاص پیدا کرده است.
خط حزب‌الله چهلمین شماره خود را به شهدای مظلوم حادثه تروریستی الکراده عراق، تقدیم کرده است.

نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.  

برای دریافت  دریافت اینجا کلیک کنید 

  • .......

دولت برای شبکه های اجتماعی برنامه ای ندارد/ امروز از پیام رسانی استفاده می‌کنیم که برعلیه خودمان کار می‌کند

کارشناس حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به سخن رهبر انقلاب در خصوص نقوذ در جمهوری اسلامی ایران گفت: واقعیت این است که براساس ضریب نفوذ فناورانه فضای مجازی این سخن پیش بینی شده است.

محمد هادی بیات فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار داشت: از بدو به وجود آمدن  فضای مجازی به دلیل تکنولوژیک بودنش و ربط آن با ارتباطات انسانی برای بشر پدیده ی جذابی بوده است.

 

وی با بیان اینکه این فضا فرهیختگان و افردای که پیشرو در عرصه ارتباطات هستند را بیشتر در بر می‌گیرد، افزود: این فضا فضایی است که  به راحتی می‌توان در آن به بیان عقیده ها پرداخت و خیلی راحت ارتباط گرفت.

 

کارشناس ارتباطات بیان کرد: فضای مجازی فرصتی به وجود آورده است که همه اقشار جامعه در تمام حوزه ها به راحتی بتوانند اطلاعات را دریافت کنند که این امر زمینه نفوذ را هم راحت تر می‌کند.

 

بیات با اشاره به سخن رهبر انقلاب در خصوص نقوذ در جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: واقعیت این است که براساس ضریب نفوذ فناورانه فضای مجازی این سخن پیش بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه امروز شاهد بی برنامه گی در فضای مجازی هستیم، خاطرنشان کرد: در این فضا نیز اگر حکومت ها خودشان بخواهند با پدیده های فرهنگی برخورد داشته باشند با شکست مواجه می شود.

 

وی در ادامه اضافه کرد: فضای مجازی یک نمایی از واقعیت جامعه است و تصاویر جامعه واقعی در آن اتفاق می افتد.

 

این پژوهشگر مسائل ارتباطات  با اشاره به اینکه دولت ها در دنیا با ارائه بسته های تشویقی زمینه های حضور مردم را برای حضور فعالانه در این عرصه ها فراهم می‌کنند، گفت: باید پدیده های اجتماعی و فرهنگی را به خود مردم واگذار کنیم و تنها از سلایق آنها حمایت کنیم.

 

بیات با بیان اینکه مردم خودشان می‌توانند فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را پاک نگه دارند، اضافه کرد: یکی از مولفه های پیام رسان های کشور ما این بوده که دولتی اند و مردم از این ها حمایت نکرده اند، در صورتی که اگر همین پیام رسان ها توسط شرکت های خصوصی اجرایی می‌شد و سیاست های حمایتی از طرف دولت نیز وجود داشت طبیعاتا می‌توانست موفق شود.

 

وی تصریح کرد: امروز از پیام رسانی استفاده  می‌کنیم که 70 درصد ترافیک ما را درگیر کرده و ما برای آن هزینه پرداخت می‌کنیم در صورتی که دیتای آن در کشور نیست و این اطلاعات را در حوزه های مختلف علیه خودمان استفاده می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه  متاسفانه فضای فرهنگی کشور به شکل جدی رها شده است، بیان کرد: در دولت سازندگی ، اصلاحات و تدبیر هیچ نگاه جدی به مقوله فرهنگ نبوده و سلیقه ای برخورد شده است.

 

این پژوهشگر مسائل ارتباطات ادامه داد: در صورتی که  رسانه به شدت اثر گذار است ولی ما هیچ برنامه ای برای استفاده از این ظرفیت نداریم.

 

وی با بیان اینکه رسانه های پیام رسان غیر بومی که در کشور ما فعالیت دارند به هیچ عنوان تابع عرف و قوانین ما نیستند، افزود: اثر این اتفاق این است که ما بر روی پدیده هایی که در کشور در حال رخ دادن است هیچ کنترلی نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه عمق نقوذ فرهنگی شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر مسائل امنیتی و اجتماعی است، گفت: باید زمینه ورود مردم را دولت و حاکمیت به وجود بیاورد که نتیجه آن این می شود که کنترل و نظارت خیلی راحت تر می شود.

www.dana.i

  • .......


اشاره: با زینت ابراهیم در اجلاس بیداری اسلامی و زنان آشنا شدیم. او و تیم همراهش جزو هزار و دویست مهمانی بودند که از 86 کشور جهان برای شرکت در این اجلاس به تهران آمده بودند. زینت ابراهیم همسر آیت‌­الله شیخ ابراهیم زکزاکی همراه همسر بزرگوارش از سخنرانان اصلی اختتامیه اجلاس بودند. اجلاسی که به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی شکل گرفته بود و برکات زیادی داشت. آن روزها و در آن هیاهوی شیرین آشنایی مسلمانان از کشورهای مختلف و بحث و تبادل نظر، هیچ­‌کس تصور نمی­‌کرد که چند صباح دیگر، زمان آبستن چه واقعه تلخی است برای خانواده آیت‌­الله شیخ زکزاکی و شیعیان مظلوم نیجریه. 
در روز قدس سال 2014 و در پایان راهپیمایی آرام و بدون تشنج شیعیان زاریا، ناگهان نیروهای نظامی ارتش نیجریه به جمعیت حاضر هجوم بردند و دست به کشتار روزه‌­داران زدند. روزه‌دارانی که به رهبری شیخ زکزاکی تنها در شعارهای­شان خواستار آزادی قدس شریف و نابودی رژیم اشغال­گر قدس شده بودند. در بین شهدای روز قدس نام سه تن از فرزندان این شیخ شریف می‌­درخشد. احمد، حمید و محمد پسران رشید و توانمند شیخ بودند که در این واقعه وسیله­‌ای شده بودند از سمت پروردگار برای ابتلای این پدر و مادر مومن و انقلابی به آزمونی بزرگ. آزمونی که مهر تایید و قبولی آن را می‌شد به خوبی بر ناصیه شیخ دید؛ آن زمان که با طمانینه و سکینه قلبی بر پیکر نازنین ‌پسرانش نماز خواند و آن­ها را یک به یک با دستان خویش به خاک سپرد. 
  • .......

  • .......