مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ بهمن ۹۸، ۰۹:۵۵ - آموزش فروشندگی طلا و جواهر
    فوق العادست
نویسندگان

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • .......
انسان باید به کمک عقل و فکر خدادادی خود و مشورت با افراد آگاه و متخصص در هر کاری اقدام نماید.
دعا

چه کنیم که دعاهایمان مستجاب شود؟

پاسخ: به طور کلی در مورد کیفیت دعا و استجابت آن چند نکته را یاد آوری کنیم :

1- برای برآورده شدن حاجت، دعا و توسل به تنهایی کافی نیست. زیرا خداوند حکیم نظام هستی را بر پایه اسباب و مسببات قرار داده؛ یعنی برای پیدایش هر پدیده ای، علتی خاص و برای حل هر مشکلی راهکارهای ویژه ای تعیین نموده است.

 از یک سو به انسان « عقل و اندیشه » عنایت کرد تا با کمک آن و مشورت با دیگران راه حل مشکلات را بیابد و افق آینده زندگی خویش را ببیند. بر آن اساس تدبیر و برنامه ریزی کند. به هدف برسد، از سویی دیگر دو گونه اسباب و علل مقرر داشته است: مادی و معنوی.

انسان باید به کمک عقل و فکر خدادادی خود و مشورت با افراد آگاه و متخصص در هر کاری اقدام نماید. همزمان از آغاز هر کار تا پایان آن با دعا و توسل به لطف و عنایت های خداوند امیدوار باشد. از او بخواهد اقداماتش را به هدف و نتیجه مطلوب برساند.

نتیجه آن که:

دعا و توسل به تنهایی راه­ حل صد در صدی برای حل مشکلات نیست. نمى‏تواند جاى کار ، تلاش ، برنامه ریزى و به کار گیری تخصص در هر کاری را بگیرد، بلکه مکمل آن مى‏تواند باشد.

 بنا بر این لازم است، هم به عوامل ظاهری توجه شود و هم به عوامل معنوی.

2- اجابت دعا همیشه آن نیست که خواسته انسان به همان گونه و در همان زمانی که توقع دارد، برآورده شود. گاهی انسان ‌خواسته‌هایی دارد که برآورده شدنی نیست، یا اگر مستجاب شود، به ضرر او یا دیگران است، و او نمی‌داند، یا اجابت دعا به مقدمات و شرایطی نیاز دارد که فراهم نیست، یا زمان آن هنوز فرا نرسیده و. .. .

3- خدایی که فوق العاده مهربان است و ما را خیلی بیش تر از مادر دوست دارد و ما را برای سعادت و خوش بختی آفریده، چطور ممکن است خواسته و دعای به حق بنده اش را بشنود و ببیند و در عین حال کاری نکند؟ آیا می خواهد ما را زجر بدهد؟ آیا می خواهد قدرت نمایی کند؟ آیا ما را فراموش کرده؟ آیا از اداره آفرینش خود ناتوان گشته؟ آیا. .. . آیا. .. .

بدون شک چنین نیست. بلکه اشکال کار از ناحیه ماست. خداوند دوست دارد که ما قدرتمند و دانا و باهوش و. .. باشیم. در تقدیر خود آگاهانه نقش داشته باشیم. خود و دیگران را خوش بخت کنیم. بزرگ ترین خاصیت مشکلات و بلاها ، درس آموزی به ما و ایجاد حرکت آگاهانه است. هر کس که زودتر درس خود را بگیرد و حرکت کند، زودتر از مشکلات رهایی می یابد. هر کس دیرتر بفهمد یا نفهمد، باید سر کلاس بلا بنشیند تا بالاخره آن را یاد بگیرد.

4- گاهی میزان ایمان و باور ،صداقت، «اعتماد » و «حُسن ظن» انسان به خدا از طریق تأخیر استجابت و یا عدم استجابت دعاها مورد آزمایش قرار می گیرد، یعنی تأخیر در استجابت دعا برای این هدف است که فرد«حقیقت ایمان » و جوهر وجودی خود و میزان «حُسن ظن» خود به خدا را آشکار نماید، میزان دلبستگی و علاقه و ایمانش به حقانیت خدا را نشان دهد. آیا تا آن جا با خداست و او را قبول دارد که خدا تابع او باشد و دعاها و خواسته هایش را اجابت کند یا خود را عبد و بنده تابع خدا می داند؟

چه بسا یکی از مهم ترین آزمایش های خداوند برای بندگان خوبی چون شما تاخیر در اجابت ها و سنجش میزان صبر و حسن ظن شما به خدا باشد. امام صادق (ع) می فرماید.

« اصل و اساس حُسن ظن به خدا، ریشه در «حُسن ایمان» و «سلامت دل» دارد. علامت و نشانه اش این است که هر چیزی را که می بیند (و هر راحتی و گرفتاری به او می رسد) با چشم بصیرت و پاک، و نگاهی ارزشمند به آن نگرد». (1)

5-  استجابت دعا شرایطی دارد و موانعی که برای اجابت دعا باید شرایط را فراهم و موانع را برطرف نمود. از جمله مهم ترین موانع استجابت دعا، انجام گناه است. در دعای کمیل می خوانیم: " اللهم اغفر لی الذنوب التی تحبس الدعا". معلوم می شود برخی گناهانی که دعا را بازمی‏گرداند و مانع استجابت می‏شوند.

-در صورت تمایل می توانید درباره حاجت خود برای ما بنویسید تا در باره راهکار تحقق آن پاسخ دهیم و یا با شماره (096400)تماس بگیرید تا توضیحاتی عرض کنیم.

پی نوشت:

1. محدث النوری، مستدرک الوسائل، مؤسسه آل البیت، قم، 1408 ه. ق ، ج2، ص110. 

  • .......


همان طور که به مردان حوری می دهند به زنان چه می دهند ( پاسخ با قران )

1. قران نعمت های بهشت را برای ترغیب انسان ها به عمل تشریح کرده و بهشت هم متعلق به همه مردان و زنان صالح است . خدا در پاداش دادن هیچ تفاوتی بین زن و مرد قرار نداده است. آنچه در وصف همسران بهشتی در آیات قرآن آمده ،تنها بخشی از نعمت های بهشتی است ، گرچه حتی همین مورد اختصاص به مردان ندارد.
طبق آموزه‌های وحیانی در بهشت هر کدام از مرد و زن از نعمت و لذات مناسب خود از جمله همسران پاکیزه برخوردارند و این موهبت اختصاص به مردان ندارد، مثلاً قرآن کریم فرمود:
«و لهم فیها ازواج مطهره؛(1) برای بهشتیان در آن جا همسرانی پاک و پاکیزه است».
ضمیر «هم» در آیه به همه بهشتیان اعم از زن و مرد برمی‌گردد، نه فقط به مردان بهشتی.
ازواج جمع زوج به معنای همسر است ،نه زوجه به معنای زن. در آیه دیگر هم می‌فرماید:
«و زوجناهم بحورعین؛(2) آنها را با همسرانی درشت و زیبا چشم تزویج گردانیم»
در این آیه هم ضمیر به همه بهشتیان برمی‌گردد. «حورعین» وصف زیبایی همسران بهشتی اعم از زن و مرد است، زیرا واژه «حور» جمع احور (مرد سیاه چشم) و جمع حوراء (زن سیاه چشم) است. واژه «عین» جمع اعین (مرد درشت چشم) و جمع عیناء (زن درشت چشم) است.(3) پس داشتن همسر در بهشت برای مرد و زن مطرح است.
بنا بر این تا اینجا وعده همسران پاک و زیبا چشم بود هم برای زنانی که بهشتی می شوند و هم برای مردانی که بهشتی می شوند.
2. اما چرا بیشتر به توصیف زنان بهشتی پرداخته؟
شاید یکی از علت هایش این باشد که معمولا زنان دنبال زیبایی جسمی مردان نیستند بلکه بیشتر مردانگی و قدرتمندی آنان را می خواهند از این رو بیشتر از این به توصیف مردان بهشتی نپرداخته است و اینها در روایات آمده است از جمله در روایات راجع به مردان بهشتی فرموده:
إن أهل الجنة جرد مرد مکحلین ، مکللین ، مطوقین ، مسورین مختمین ، ناعمین ، محبورین ، مکرمین ، یعطى أحدهم قوة مائة رجل فی الطعام والشراب والشهوة والجماع ، قوة غذائه قوة مائة رجل فی الطعام والشراب ویجد لذة غدائه مقدار أربعین سنة ، ولذة عشائه مقدار أربعین سنة ، قد ألبس الله وجوههم النور وأجسادهم الحریر بیض الألوان ، صفر الحلی ، خضر الثیاب(4)
مردان بهشت جوانانی هستند که بدنشان موی زاید ندارد و سرمه کشیده اند و تاج بر سر دارند و طوق های زینتی بر گردن و دست بندها بر دست و انگشتر های زیبا بر انگشت و چهره ای شاداب و مسرور و با کرامت دارند و هر کدام قوه خوراک و نوشیدن و جماع ده نفر را دارد و چهره اشان نرانی است و بر اندامشان لباس های حریر سفید و زیرهای طلایی و پوشش های سبز است.
اما زیبایی زنان بهشتی را هم در قرآن توصیف نکرده و اجمالا زیبایی آنها در همان توصیف به "حور عین" آمد و ذکر شد ولی در زن چند چیز مطلوب جامعه و افراد است که قرآن روی آنها مانور داده است:
الف. پوشیده بودن زن، زن به مثابه گوهری درخشان می ماند که زیبایی و جلای این گوهر در آن است که پوشیده باشد و با بهای فراوان دیده شود و این زیبایی و درخشانی در سفره عام گذاشته نشود و قرآن روی این ویژگی تاکید می کند:
حور مقصورات فی الخیام(5)
حوریانى که در خیمه‏هاى بهشتى مستورند!
کَأَنَّهُنَّ بَیْضٌ مَکْنُونٌ(6)
گویى از (لطافت و سفیدى) همچون تخم‏مرغهایى هستند که (در زیر بال و پر مرغ) پنهان مانده (و دست انسانى هرگز آن را لمس نکرده است)!
ب. زنی مطلوب است که فقط دلبسته شوهر باشد و به هیچ مرد دیگری دل نبسته و نبندد و این ویژگی هم در زنان بهشتی تاکید شده است:
َو عِِنْدَهُمْ قاصِراتُ الطَّرْف عینٌ‏(7)
و نزد آنها همسرانى زیبا چشم است که جز به شوهران خود عشق نمى‏ورزند.
لَمْ یَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌّ(8)
هیچ انس و جنّ پیش از ایشان با آنها تماس نگرفته (و دوشیزه‏اند)!
ج. معمولا زنانی که یک بار ازدواج کرده و شوهر مرده یا طلاق گفته باشند، به دلایل مختلف کمتر از دوشیزگان مورد توجه اند و قران بر این نکته تاکید می کند که:
فَجَعَلْناهُنَّ أَبْکاراً(9)
و همه را دوشیزه قرار دادیم‏.
برای زنان اهمیت چندانی ندارد که مردشان قبل از آنها با زن دیگری ازدواج نکرده باشد یا بسیاری از آنان وجود همسری دیگر را ناپسند نمی دانند از این رو این ویژگی ها برای مردان بهشت یاد نشده است.
بنا بر این در قرآن هم شوهران بهشتی توصیف شده اند و هم زنان بهشتی و در هر دو به ویژگی هایی که از نظر جنس مخالف اهمیت دارد اشاره شده است.
البته قرآن در بیان این مسائل حیا را تا حد لازم رعایت کرده و لذا با توجه به روحیه زنان کمتر به توصیف مردان بهشتی پرداخته است.
3.. اگر در قران حور العین بیشتر به عنوان همسران بهشتی بیشتر مورد توجه واقع گردیده ولی شوهران بهشتی کمترمعرفی شده اند ، نه از آن روست که خدا برای ترغیب زنان اهمیتی قائل نبوده ونه بدان جهت است که بهشت مردانه است ونه جهات غلط دیگری که ممکن است به ذهن آید ، بلکه این، ریشه در روحیات زن و مرد دارد .
روحیه زن این است که مطلوب و شکار باشد بر عکس روحیه مرد که بر طالب بودن و شکارچی بودن است. زن می خواهدزیبا و مهوش و ماهپاره باشد تا ناز کند و عشوه بفروشد تا برای تصاحب او مسابقه بگذارند و نبرد کنند و زحمت بکشند و بها بدهند ؛بر عکس مرد که می خواهد تصاحب کند و بها بدهد وعشوه بخرد . معمولا خریدار را توصیف نمی کنند بلکه جواهر پنهان و مطلوب و قیمتی را معرفی می کنند و توصیف می نمایند تا خواهندگان برای تصاحبش مسابقه بگذارند و مجاهده کنند و...؛و چون زن مطلوب و خواستنی است و برایش مسابقه داده می شود ، معرفی می گردد. مرد جسم و زیبایی و لطافت و رعنایی زن را طالب است و زن وجود مرد و سایه او و تسلطش را می خواهد از این رو زنان غالبا دنبال قد و قامت مردان نیستند . البته مردان بهشتی در کمال زیبایی و تناسب هستند و زن بهشتی مردش را به هر صورتی بخواهد می یابد ولی اصولا این مسائل در خواست زن زیاد لحاظ نمی شود.
بنا بر این همچنان که مردان بهشتی از حوریان بهشتی و مصاحبت با آنها لذت می برند، زنان بهشتی هم که همان حوریان و برتر از حوریان هستند ، به مردان بهشتی عشوه می فروشند و آنها را به وصال خویش می خوانند واز زناشویی و تصاحب مردان بهشتی لذت می برند .
زنان صالح که مشرف به ورود به بهشت می شوند ، از حوریان بهشتی برتر بوده و همسر مردان صالح بهشتی می شوند.
برای زنان بهشتی نیز هر چه بخواهند هست و در بهشت زن و مرد طهارت طلبند و پلیدی و ناپاکی نمی طلبند و از این رو زنان طاهر بهشتی اصلا طالب مردان متعدد نیستند بلکه همان مرد خود را در هر چهره و به هر هیئت که بخواهند ، می یابند و از مصاحبت با او لذت می برند.
پی نوشت ها:
1. بقره(2) آیه 25.
2. دخان(44) آیه 54.
3. ناصر مکارم، پیام قرآن،اول ، تهران ، دارالکتب الاسلامیه، 1377 ش ، ج6، ص 261 .
4. مفید ، اختصاص ، - ، بیروت ، اعلمی ، 1402ق ، ص358.
5. رحمن(55)آیه72.
6. صافات(37)آیه49.
7. همان،آیه48.
8. رحمن(55)آیه74.
9. واقعه(56)آیه36.

http://www.pasokhgoo.ir/

  • .......


روایت شده: حضرت رضا(ع) فرمود:

“مَنْ زارَ الْمَعْصُومَهَ بِقُمْ کَمَنْ زارَنی؛

کسی که معصومه(ع) را در قم زیارت کند، مانند آن است که مرا زیارت کرده است.”(۱۹۰)

گرچه شواهد و قراین در مورد مقام عصمت حضرت معصومه(ع) بسیار است، ولی سخن فوق از امام معصوم حضرت رضا(ع) صراحت دارد که حضرت معصومه(ع) دارای مقام عصمت بوده است، ضمناً این سخن بیانگر آن است که: این لقب را حضرت رضا(ع) به حضرت معصومه(ع) داده است، وگرنه نام حضرت معصومه(ع) فاطمه کبری است از سوی دیگر، به فرموده حضرت رضا(ع) پاداش زیارت حضرت معصومه(ع) همانند پاداش زیارت حضرت رضا(ع) است.

یکی از قراینی که بیانگر مقام عصمت حضرت معصومه(ع) است، این که(چنان که خاطر نشان شد) دو نفر نقاب دار از عالم غیب آمدند و جنازه آن حضرت را به خاک سپردند.

با توجه به این که: ما معتقدیم، معصوم را باید معصوم دفن کند، به احتمال قوی، آن دو نفر، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) بوده اند.

  • .......

  • .......

همزمان با جنایات وحشیانه رژیم آل‌سعود، پنجاهمین جلد از مجموعه کتاب‌های «نیمه‌پنهان» شامل تاریخچه و نحوه شکل‌گیری وهابیت توسط نیروهای استعمارگر انگلستان در شبه‌جزیره حجاز منتشر شد.این کتاب با عنوان «دربار شیطان» به کوشش دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان و به مناسبت برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وارد بازار نشر شده است. در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
هارولد دیکسون در کتاب خاطرات خود می‌نویسد: «در روز ششم مذاکرات در العقیر آقای پرسی کاکس صبر خود را از دست داد و عبدالعزیز بن سعود را به انجام اقدامات بچه‌گانه در زمینه پیشنهاد مرزی عشایر بین عراق و نجد متهم کرد.» دیکسون می‌گوید: «برای من عجیب بود که می‌دیدم سلطان نجد از سوی نماینده ارشد دولت انگلیس مانند یک شاگرد ضعیف و ذلیل مورد توبیخ قرار می‌گیرد. کاکس با لحنی قاطع به ابن سعود گفت که خودش بدون توجه به هر اعتراضی مرزها را مشخص خواهد کرد. در این لحظه بود که عبدالعزیز به التماس و اظهار دوستی با کاکس افتاد و با لحنی خفت‌بار و ملتمسانه گفت: «حضرتعالی پدر و مادر من هستی. غیرممکن است من لطف شما را فراموش کنم. شما دست مرا گرفتید و پرورش دادید و مرا بالا بردید. با یک اشاره و دستور شما من حاضرم از همه کشورم چشم‌پوشی کنم.» در این هنگام کاکس خودکار قرمز را برداشت و مرز شبه جزیره عربستان را رسم کرد و نقاط مختلف آن، از خلیج فارس تا شرق اردن را توضیح داد.»
کتاب «دربار شیطان» به شهیدان اهل سنت، خاصه شهید مظلوم «ماموستا شیخ‌الاسلام» تقدیم شده و در قسمت تقدیم آن آمده است: 
اگر روزگاری دست کثیف انگلستان از آستین بهائیت بیرون زده بود، امروز نیز چنگال خونین آمریکا و انگلیس از آستین وهابیت بیرون آمده و مشغول جنایت است. برای جنود شیطان شیعه و سنی فرقی ندارد، تفرقه و ترور شیوه همیشگی آنان بوده و در راستای پاره پاره کردن جهان اسلام از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.
در این کتاب خواننده علاوه بر آشنایی با تفکرات حاکم بر سرکردگان فرقه ضاله وهابیت به پاسخ این سؤال‌ها دست می‌یابد که چرا انگلستان، آل‌سعود را به قدرت رساند؟ و هدف جهانخواران از شکل‌گیری وهابیت چه بوده است؟ عناوین برخی از فصول کتاب به شرح زیر است:
مثلث شوم انگلستان، وهابیت و آل‌سعود
سلفی‌ها و دشمنی با شیعیان
پسر عبدالوهاب منجی مِستر هَمفِر
شام اروپایی عبدالعزیز به شیوه شکسپیر
آرزوهای عبدالعزیز و سکوت بریتانیا
فرزندان ناخلف شیطان
عربستان وهابیت را صادر می‌کند
نفعی که غرب از افراطی‌ها می‌برد
ریشه اختلاف‌ها
همچنین بخش پایانی کتاب به اسناد و تصاویر و معرفی برخی شهدای اهل سنت نظیر شهید مولوی جنگی زهی، شهید ماموستا برهان‌عالی، شهید برهان‌الدین ربانی و ... اختصاص دارد.
این کتاب در قطع رقعی، شامل ۳۲۰ صفحه به قیمت 14000 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. پژوهشگران و دوستداران کتاب می‌توانند برای خرید کتاب «دربار شیطان» با تلفن۳۳۱۱۰۲۰۱ و نمابر ۳۳۹۱۷۰۷۵ تماس برقرار نمایند و یا به کتابفروشی کیهان واقع در خیابان انقلاب اسلامی، مقابل در اصلی دانشگاه تهران مراجعه کنند.
هموطنان شهرستانی نیز می‌توانند برای تهیه کتاب به نمایندگی‌های کیهان در شهرستان‌ها مراجعه کنند
.http://kayhan.ir/
  • .......

نادر طالب‌زاده در دیدار جمعی از مدیران و برنامه‌سازان شبکه قرآن سیما به بیان ماجرای بیماریش و جنایات صهیونیسم از جمله آلودگی آب زمزم اشاره کرد.

به گزارش دزفول امروز، مدیران، مجریان و برنامه‌سازان شبکه قرآن و معارف سیما شب گذشته به عیادت نادر طالب‌زاده از فعالان عرصه رسانه رفتند.

در این دیدار طالب‌زاده ضمن تشکر از حضور از اهالی شبکه قرآن در منزلش با بیان شرحی از بیماریش گفت: چندی پیش شرح واقعه و آنچه بر من گذشت را در نامه‌ای نوشتم و به آقای بروجردی دادم. ماجرا مربوط به سرقت چمدانم من در عراق بازمی‌گردد که چند روز بعد پیدا شد، اما آن زمان من متوجه آلودگی لباس‌ها و وسایلم نشدم، و تنها موضوعی که گزارش دادم، سرقت لب‌تابم بود.

وی افزود: بلافاصله بعد از این ماجرا، مشکلات مختلف جسمی برایم به وجود آمد، از جمله مشکل در راه رفتن، در تنفس و سرفه‌های شدید پیدا کردم و بعدها متوجه این آلودگی شدیم.

مسمویت آب زمزم به ماده آرسنیک و هشدار گاردین به مسلمانان انگلیسی

طالب‌زاده با بیان اینکه قصد دارم در روزهای آینده، اسناد و مدارکی دال بر جنایت‌های صهیونیست‌ها را دراختیار خبرنگاران قرار بدهم، گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع آلودگی آب زمزم به ماده سمی آرسنیک است، این در حالی است که به گزارش خود انگلیسی‌ها در سال ۱۹۷۱ آب زمزم یکی از پاک‌ترین و گواراترین آب‌های جهان بوده و این آب دارای مقادیر زیادی فلوراید، کلسیم و منیزیم بوده که در صورت نوشیدن یک لیوان از آن، تا ساعت‌ها شاداب می‌ماندید، اما سال ۲۰۰۶ گزارشی در روزنامه گاردین منتشر شده و در آن به مسلمانان انگلیسی هشدار مسمومیت آب مقدس یعنی آب زمزم داده شد.

وی ادامه داد: این اتفاق از سال ۱۳۶۶ و بعد از ماجرای حج خونین رخ داد و پس از این ماجرا آب زمزم که به گواهی خود غربی‌های یکی از بهترین و گواراترین آب‌های جهان بود مسموم شده است.

*دیدار با سردار همدانی ساعاتی قبل از شهادت

در ادامه، طالب‌زاده با درخواست حاضران به بیان خاطراتی از شهید همدانی پرداخت و گفت: در آخرین روزهای زندگی سردار همدانی، به سوریه رفتم و قصد داشتم مصاحبه‌ای با وی درباره فعالیت‌هایش در دمشق و سوریه داشته باشم. سردار همدانی در لاذقیه به سر می‌برد و من از دمشق پیامی برای ایشان فرستادم، اما پاسخی به پیام من داده نشد، تا اینکه وی را در سفارت ملاقات کردم. سردار همدانی به من گفت: پیام شما به من رسید، اما نمی‌توانستم پاسخ پیام‌تان را بدهم، فقط آنقدر بگویم که به زودی با شما به صورت مفصل صحبت خواهم کرد، اما گویا قسمت نبود و آن روز، روز آخر زندگی سردار همدانی بود و ایشان چند ساعت بعد به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی از ارتباطش با سردار همدانی در سال‌های قبل خبر داد و گفت:‌ پیش از این هم با این شهید عزیز ارتباط داشتم و چند بار از وی برای حضور در برنامه راز دعوت کردم، حتی به یاد دارم در یکی از مصاحبه‌ها ایشان نقدی از کتاب «مهتاب خَیّن» کردند که در پخش مجدد برنامه، صحبت‌های ایشان سانسور شد. آن شب سردار همدانی در منزل ما بود و قرار بود با هم به سر ضبط برویم. به یاد دارم زمان دیر شده بود و با عجله سوار ماشین شدیم، اما به محض آنکه خواستم راه بیفتم، ایشان فوراً‌ از من خواست که خودرو را متوقف کنم. گویا وی صدای گربه‌ای را شنیده بود و از ماشین پیاده شد و به من گفت: یک گربه درون موتور اتومبیل شماست، من بسیار استرس و عجله داشتم، اما ایشان با آرامش به جست‌وجوی گربه پرداخت و بعد از نجاتش، سوار ماشین شد و گفت برویم.

در این دیدار محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن ضمن آرزوی سلامتی برای طالب‌زاده، از وی خواست تا با تجربیاتش این شبکه را در راستای تحولات و رشد برنامه‌ها یاری کند.

محمدزاده افزود: خواجه‌نصیرالدین طوسی می‌گوید «کسی که در راه تبلیغ است باید مفهوم عام باشد و مقبول خاص»، البته ما در این زمینه فاصله زیاد داریم و باید بتوانیم با مخاطب به خوبی ارتباط برقرار کنیم و طوری عمل کنیم که کارهای ما مورد قبول اساتید و کارشناسان باشد.

طالب‌زاده هم در پاسخ به محمدزاده بیان کرد: ایده‌هایی به ذهنم می‌رسد که دراختیار شما قرار خواهم داد. /فارس

  • .......
ارزان ترین و بی کیفیت‌ترین مانتوهای پشت نویسی شده با برنامه‌ای دقیق به شکل زمان بندی شده ابتدا از دستفروشان خیابانی، سپس با رونق نسبی در میان نوجوانان از برخی مراکز عرضه لباس سر در می‌آورند و با شبکه‌های اجتماعی به شکلی عجیب تاثیر خود را در کوچه و خیابان می‌گذارد.
به گزارش مشرق، حمید قبادی،‌ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در یادداشتی به بررسی موضوع مانتوهای ارزان قیمت پشت نویسی شده پرداخته که مشروح آن از این قرار است:

برخی اتفاق ها در زندگی اجتماعی یک ملت بسیار موثرند. آن هم برای ملتی که در زمانه انواع و اقسام تهاجم فرهنگی و غیر مستقیم دولت های قدرتمند جهانی است. امروز قرار نیست کسی با ما با لشکرهای زرهی مقابله کند که توانش را هم ندارند. امروز جنگ هدف قرار دادن عزت و فرهنگ یک کشور است. جایی که می توان با برنامه ریزی مناسب امنیت ملی یک کشور را هدف قرار داد.

لباس و پوشش بانوان ایرانی در همه جای دنیا نمونه است. تلفیق هنر و فرهنگ در طراحی لباس و پوشیدگی و برازندگی و آراستگی را زنان ایرانی توانسته اند زیر سایه ارزش های دینی و فرهنگی حفظ کنند. اما دشمن دقیقا امروز جایی را هدف قرار داده است که از حمله با صدها موشک و جنگ افزار فیزیکی ، صدمات خسارت بارتری را به بار می آورد.

زمانه عجیبی است. این دیگر توهم توطئه نیست که ارزان ترین و بی کیفیت ترین مانتوهای پشت نویسی شده ، با برنامه‌ای دقیق به شکل زمان بندی شده ابتدا از دستفروشان خیابانی، سپس با رونق نسبی در میان نوجوانان از برخی مراکز عرضه لباس سر در می آورند و با شبکه های اجتماعی به شکلی عجیب فراگیری تاثیر خود را در کوچه و خیابان می گذارد. این دیگر غافلگیری نیست و تلخ تر اینکه بارها هشدارهای لازم برای مقابله با "شبیخون فرهنگی" و " هجوم فرهنگی " از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس اعلام شده بود و کاش بیش از گذشته نگران آنچه صرفا پوششمان نیست، باشیم.

 شبیخون فرهنگی این بار پشت نقاب مانتوهای ارزان پشت‌نویسی‌شده

اینکه لباس هایی با ادبیات نازل و جنسی بی کیفیت در شهر رخ نمایی کند، بیشتر از همه توهین به شهروندانی است که سبقه فرهنگیشان هزاران بار از کشورهای صادر کننده این ادبیات سخیف، فاخرتر است. زمانه ای است که باید برای دفاع از حریم از امنیت اجتماعی خودمان به سلاح فرهنگ و هنر مسلح باشیم. به مدیریت فرهنگی . به تبار شناسی نیاز جوانان کشور. به آنچه باید برای پاسداشت فرهنگ هزینه کنیم. باید بدانیم اگر امروز می خواهیم لباس هنجار شکن را از پوشش جوانانمان حذف کنیم، نباید شعار دهیم. نباید فقط حرف بزنیم که باید بهترین را به جوانان مان پیشنهاد کنیم تا جایگزین اصلح تری نسبت به آنچه بر تن دارند، داشته باشند. تاکنون تلاش های کارگروه ساماندهی مد و لباس با برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها، با حمایت از طراحان لباس، لباس مدارس و مشاغل و تولید کننده های داخلی، فراگیری عرضه آثار فاخر در جامعه  بر مبنای همین حفاظت از امنیت فرهنگی ملی کشور و از همه مهمتر ایجاد دغدغه در بین اجزا و ارکان و مسئولان و دست اندرکاران مصرف کنندگان ربوده است.

ابزار شماره یک دشمن در این مسیر برای ضربه زدن، مسیر مذموم و کثیف قاچاق لباس است.مسیری که راه را برای ورود بی رویه و غیر قانونی این اجناس به کشور باز کرده و خنجر آسیب رسانش را به قلب تولیدکننده داخلی فرو می کند. امروز زمانی است که باید این مسیر را سنگلاخ و نابود کنیم. باید فرصت را برای ارائه محصول ایرانی با سلب ورود کالای بی کیفیت و هنجارشکن خارجی ایجاد کنیم.

در این هجمه ثابت شد که لباس یک مقوله فرهنگی است و بیش از همه ، می تواند بیانگر رفتار فرهنگی باشد بنابراین کوتاهی در مقابله با این هجمه فرهنگی عوارض و آفت های جدی در بر خواهد داشت. ارتقاء قدرت انتخاب مردم در صنایع فرهنگی ایرانی و اسلامی مانند لباس، کتاب، فیلم، موسیقی، تئاتر و ... یکی از راه کارهای جدی مقابله با این نوع تهاجم است.

 شبیخون فرهنگی این بار پشت نقاب مانتوهای ارزان پشت‌نویسی‌شده

یکی از مهم ترین راه برای مبارزه با لباس هایی که شعار "ملکه " و " پادشاه" می دهند، حمایت  و فرصت سازی است. قهرمانان ایرانی برای نمایش توانمندی های خود لباسشان را پشت نویسی نمی کنند، اقدام و عملگرایی می کنند. لباسی را می پوشد که در شان و شایسته وی باشد. با کیفیت فاخر و طراحی زیبایی شناسانه باشد. اینجاست که رهاسازی  و صرف گمانه زنی حمایتی از حریم جوانان ما نمی کند. خیابان های ایران را باید رودخانه ای بسازیم که قدرت لباس ایرانی و اسلامی و حفظ هویت های ملی و دینی در آن جاری باشد نه مانتوهای ارزان و نازل 15 هزار تومانی . 

در آخر ذکر این نکته ضروری است که این هجمه اولین و آخرین نخواهد بود. ایجاد آمادگی در بین همه دستگاه ها اعم از دولتی و خصوصی و آگاهی بخشی مردمی و هوشیاری رسانه ها و واکنش جوانان و آحاد جامعه از شرایط لازم این مهم است. همچنان که تلاش دست اندرکاران اعم از هشدار رسانه، کارگروه ساماندهی مد و لباس، اقدامات اتحادیه پوشاک تهران، نیروی انتظامی و تلاش گسترده و آگاهی بخش رسانه زمینه این هجمه را کاهش و هوشیاری دست اندرکاران را ارتقاء بخشید.

mashreghnews.ir

  • .......

شبکه‌هایی که غیرت و حیا را بر باد دادند!


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین‌یاس، چندسالی است که تلویزیون‌های ماهواره‌ای با رشدی قارچ گونه، دست به توسعه‌ای همه جانبه از جهت کمیّت و کیفیت زده و با افزایش جامعه مخاطبان خود، به یک عامل مؤثر در برخی معادلات فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند. یکی از آثار و پیامدهای برنامه‌های ماهواره‌ای، دگرگون سازی ارزش‌ها در حیطه روابط زن و مرد و نفی اصول یا قیود ارتباطی میان زن و مرد در فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حیازدایی، عفت گریزی، بروز ناهنجاری‌های ارتباطی در محیط‌های اجتماعی، افزایش روابط نامشروع، خیانت، طلاق و البته طلاق‌های عاطفی تنها گوشه‌ای از نتایج عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای در این حوزه  است. شناخت دقیق این پیامدها امری ضروری برای پیشگیری و نیز رفع آسیب‌های وارده است که مستلزم بررسی و تحلیل بیشتر پیرامون برنامه‌های پخش شده از شبکه‌های ماهواره‌ای است.

شناخت مفاهیم ترویج شده، بررسی شیوه‌های اثرگذاری و تبیین پیامدهای فرهنگی سه گام مهمی است که باید در موضوع روابط زن و مرد در سه حوزه «خانواده»، «دوستان و بستگان» و «محیط کار و اجتماع» به آن پرداخت.

 

 

  • .......