مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ بهمن ۹۸، ۰۹:۵۵ - آموزش فروشندگی طلا و جواهر
    فوق العادست
نویسندگان

برخورد دوگانه غرب با دختران خودش و دختران ما

شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۱۵ ق.ظ


غرب همواره در حوزه زن و خانواده برخوردهای بسیار متفاوتی با دختران خودش و دختران مسلمان کشورهای درحال توسعه داشته است. طبق آن‌چه از عملکرد غرب مشخص است، تفاوت زمین تا آسمانی ملاک‌های موفقیت در مغرب زمین با مشرق زمین است. برای مثال درحالی که اندیشه‌های فمنیستی و غرب‌زده سیاست تک فرزندی را برای ایرانیان تبلیغ می‌کنند، مشاهده می‌کنیم که تمام چهره‌های معروف غربی، از آنجلینا جولی گرفته تا دیوید بکام همگی در زندگی حقیقی خود که برای طرفدارانشان بسیار جذاب‌تر است دارای چندین فرزند هستند که یکی دوتای آنان نیز از پرورشگاه آورده شده اند.

در حقیقت، بیمارهای رایج فرهنگی و اجتماعی که در سراسر جهان شیوع یافته، از دیدگاه غرب نیاز به نسخه‌هایی متفاوت دارد؛ نسخه‌ای که مانع از همه گیر شدن آن در غرب اما هدفش همه گیر شدن آن در دیگر کشورهاست. نمونه‌هایی که در این مجال به آن پرداخته می‌شود، مانند یک سرم آلوده که به تن یک بیمار وصل است، توسط رسانه‌ها وارد کشورهای در حال توسعه شده و بی سر و صدا به رشد بیماری‌ها کمک می‌کنند.

شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی یکی از بارزترین القاهایی است که توسط غرب به کشورهای دیگر ارائه می‌شود. وجود انواع شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، گوگل پلاس، اینستاگرام و غیره در فضای مجازی، زمانی زنگ خطر را به صدا در می‌آورند که متوجه مصاحبه تلویزیونی باراک اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا می‌شویم.

او در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی ای. بی. سی اذعان کرد دخترانش به هیچ وجه اجازه عضویت در شبکه اجتماعی فیس بوک را ندارند. حتی مالیا و ساشا دو دختر وی فقط در روزهای تعطیل اجازه استفاده از تلفن همراه را دارند و این در حالی است که مدرن‌ترین و پیچیده‌ترین گوشی‌های تلفن همراه زیر دست کودکان خردسال ما، حکم یک وسیله اسباب بازی را دارند و از آن خطرناک‌تر وقت و عمری است که زنان و دختران کشورهایی همچون ایران برای بودن در وایبر و واتس آپ گذاشته و از زندگی فردی و خانوادگی خود غافل می‌شوند.

البته این نکته نیز به مستند بودن مبحث کمک بیش‌تری می‌کند و آن هم عدم تحریم کشورهایی مانند ایران بابت محصولاتی مانند گوشی تلفن همراه یا عدم محرومیت و ممنوعیت در عضویت برای حضور در شبکه‌های اجتماعی است.

مساله دیگر که شاه‌برگ رو شده توسط غرب است، خانواده و هویت آن می‌باشد. اهمیت این موضوع به حدی است که الیزابت دوم، ملکه انگلیس، در حرکتی نمادین پوشک نوه فرزند خود را در مقابل رسانه‌ها عوض کرد و سپس به او شیر داد؛ کاری که برخی از زنان کشورهای در حال توسعه آن را عیب و دور از شأن اجتماعی یک زن یاد می‌کنند. فمنیسم همواره در گوش زنان کشورهای اسلامی و در حال توسعه خوانده است که «مادری» یعنی عقب افتادن از قافله پیشرفت، و مادری را به تدریج عین امل بودن معنا کرده است، در حالی که در کشورهای غربی داستان برعکس می‌شود و از چهره مهم‌ترین افراد برای نشان دادن اهمیت جایگاه مادری استفاده می‌شود!

این حرکت نمادین ملکه انگلیس چه پیامی جز نشان دادن اهمیت موضوع مادری و تکریم جایگاه مادر دارد؟ این پیام فقط برای مردم کشورهای غربی محترم بوده و به دنبال اجرای آن هستند؛ زیرا در کشورهای دیگر نسخه‌ای که توسط رسانه‌های غربی پیچیده شده حرف دیگری است. درمان پیشنهادی آن‌ها که تنزل ارزش مادری و خانواده است در سریال‌ها و فیلم‌ها به خوبی و وضوح دیده می‌شود. این رسانه‌ها به حدی کار خود را خوب انجام داده‌اند که سن ازدواج، اعتقادهای مذهبی، ارزش‌های انسانی و هنجارهای اجتماعی دستخوش تغییرات شدیدی قرار گرفته است. این روزها برای خانم‌ها دیگر ادامه تحصیل تا مقطع دکترا جای مادر شدن را گرفته و زندگی در کنار همسر و فرزندان جای خود را به کار در محیط‌های سرد و خشک اداری و صنعتی داده است.

غرب، افق سعادت و کمال در زندگی برای دختران را در مادر بودن و همسر بودن و در کل در یک خانواده زنده و پویا متصور شده است اما در همان لحظه برای یک دختر ساکن کشورهای اسلامی و درحال توسعه این افق را باید در دور کردن دختر از خانواده به اسم اشتغال زنان و فعالیت اجتماعی جست وجو کرد.

اما مورد دیگری که در رفتار دوگانه غرب نسبت به دختران خودش و دختران مسلمان قابل مشاهده است پوشش تعریف شده برای یک زن است. در کشورهای غربی نوع آرایش، فرم پوشش و آراستگی، طبقه‌بندی خاصی دارد که پس از کمی زندگی در چنین کشورهایی می‌توان به راحتی تشخیص داد هر خانمی که در جامعه حضور دارد زیر مجموعه کدام قشر است؛ چراکه دختر جوان دانشجو از یک پوشش و آرایش خاص استفاده می‌کند، خانم خانه‌دار آراستگی خاص خود را دارد و یک خانم شاغل بنا بر شغل خویش، لباس، آرایش و رفتار مطابق با آن را انتخاب می‌کند.

برای نمونه، در کشوری مانند ایران نوع آرایشی که وجود دارد اجازه هیچ تفکیکی را نمی‌دهد. جالب است اشاره شود چندی پیش سایت یاهو اقدام به انتشار گزارشی کرده بود که در آن، تصویر اصلی و بدون آرایش مانکن‌های معروف غربی را به نمایش گذاشته بود؛ تصاویری که در آن آن مانکن‌ها شبیه به مردم عادی بودند و یاهو برای دختران غربی نتیجه گرفته بود که شما به همین شکل که هستید بسیار زیبا و کاملید و نیازی به مانکن شدن ندارید. اما در کشور خودمان می‌بینیم که چگونه افکار شبه روشنفکر، سادگی و آرایش نکردن را برابر با عقب ماندگی گرفته و دختران جامعه را ترغیب می‌کنند در رقابتی ناخواسته هر روز بیش از قبل به آرایش روی آورند.

شاید بتوان دلیل اصلی این مساله را در بی توجهی به رسانه‌ای دانست که برای پیامبری یک جهان به بهترین نحو مورد استفاده قرار می‌گیرد. شعارهای دموکراسی، آزادی بیان، بروز اندیشه‌ها و ترویج افکار شبه روشنفکری که تهی از هر گونه اعتقاد، مذهب و ارزش است، نوعی وادادگی و اباحه گری را ترویج می‌دهد تا یک زن از هر آن‌چه باعث استحکام خانواده، ثبات امنیت روانی و بازگشت به فطرت پاک خود است، دور شود و این بهترین ضربه کاری برای نابودی یک کشور است


http://www.partosokhan.ir/

الهه افراخته 

  • .......

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی