مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

مرآت دز

اگر انبوه درختان قلم، دریا مرکب، جنّیان حسابگر و انسان ها نویسنده باشند؛ قادر به شمارش فضائل علی(ع) نخواهند بود

به پرسمان خوش آمدید
لطفا از توهین و تحقیر دیگران و بیان نظر بدون آدرس و نشانی اکیدا خودداری کنید. شرعا راضی نیستم.
هدف از راه اندازی این وبلاگ -به حول و قوه الهی- پاسخ به شبهات و سوالات می باشد.
و لذا قصد ما تنها کپی برداری نبوده، بلکه جامعه هدف ما نسل جوان است.

بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ بهمن ۹۸، ۰۹:۵۵ - آموزش فروشندگی طلا و جواهر
    فوق العادست
نویسندگان

سیاسی

يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۹ ق.ظ

دست به دامان نظام!

سفر علی‌اکبر ولایتی به روسیه اقدام نظام برای ترمیم روابط با کشورهای شرقی باقیمانده در برجام بود. با خروج آمریکا از برجام، دولت روحانی به این نتیجه رسید که در روزهای جیک‌جیک ظریف و کری باید برای زمستان برجام نیز تدبیری می‌اندیشید. این بار دولت حسن روحانی دست به دامان نظام شد تا علی‌اکبر ولایتی به روسیه فرستاده شود و وی نقطه اعتمادی برای روس‌ها باشد تا ائتلاف استراتژیک خود با ایران در جبهه سوریه را به دیگر حوزه‌ها گسترش دهند. این بلیتی بود که نظام برای دولت روحانی خرج کرد.

بر اساس اظهارات علی‌اکبر ولایتی، ولادیمیر پوتین خواستار تقویت تجارت با ایران تا 50 میلیارد دلار شده است. تجارتی که بخش عمده آن مربوط به خرید نفت از ایران است. بر اساس برخی شنیده‌ها خرید نفت روسیه از ایران نیز قطعه‌ای از بسته اروپا به ایران است.  

به هر حال این ماجرا، تنها یک نمونه از تصمیم‌گیری‌های احساسی و تبلیغاتی در زمان گفت‌وگوهای هسته‌ای است که منجر به بی‌اعتبار شدن یک دولت می‌شود. اینکه در روزهای اخیر رهبر انقلاب بیان کرده‌اند باید هم نگاه به شرق داشت و هم به غرب، مؤید همین موضوع است که با توجه به ماهیت غیرقابل اعتماد قدرت‌های خارجی، دولت‌ها در ایران نباید نسبت به هر کدام از قدرت‌های خارجی دچار شیفتگی و ساده‌لوحی شوند، بلکه باید در مناسبات خارجی نوعی توازن منطقی و مبتنی بر منافع ملی ایجاد شود.

واعظی: سفر ولایتی به مسکو تصمیم دولت بود

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه آقایان ولایتی و خرازی به انتخاب دولت، پیام رئیس‌جمهور را به روسای کشورهای جهان منتقل کردند، گفت: لازم دیدیم سیاست‌های خود را به کشورهای جهان اعلام کنیم. محمود واعظی در گفت‌وگو با مهر، درباره مسائل مطرح‌شده پیرامون انتخاب علی‌اکبر ولایتی به عنوان فرستاده ویژه رئیس‌جمهور به روسیه، اظهار داشت: فرستاده ویژه رئیس‌جمهور برای سفر به 27 یا 28 کشور را وزارت امور خارجه به ما معرفی کرد و این موضوعی کاملا عادی است و کسانی به نادرستی دنبال پیچیده کردن این مساله هستند. وی افزود: همه این کسانی که رفتند پیام آقای رئیس‌جمهور را بردند. ما درباره مساله برجام لازم دیدیم سیاست‌های خود را به کشورهای جهان اعلام کنیم که در این راستا وزارت امور خارجه تعدادی از کشورها و تعدادی از مسؤولان را برای ارسال این پیام‌ها انتخاب کرد. رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: برخی از این مسؤولان که توسط وزارت امور خارجه و دولت انتخاب شدند مانند خانم ابتکار، خانم جنیدی و آقای اردکانیان از داخل دولت بودند و برخی دیگر هم مانند آقایان خرازی و ولایتی خارج از دولت بودند. برخی نیز مانند شخص آقای ظریف یا آقایان سرمدی و انصاری از مجموعه وزارت امور خارجه انتخاب شدند و تاکید می‌کنم این موضوعی عادی و مبتنی بر روال است. واعظی با بیان اینکه هیچ اتفاق یا موضوع خاصی در این زمینه وجود نداشته است، اظهار داشت: آقای خرازی که وزیر امور خارجه قبلی بودند، پیام رئیس‌جمهور را برای اطلاع رؤسای کشورها از تصمیم ما درباره برجام به ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، پرتغال و واتیکان بردند و سفر آقای ولایتی به روسیه نیز در همین راستا بوده است.

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  هفته گذشته در گفت‌وگویی با اعلام این خبر که «مذاکره ولایتی با پوتین بنا بر درخواست روحانی از رهبر انقلاب انجام شده است»، اظهار داشت: رئیس‌جمهور با توجه به شرایط فعلی از مقام معظم رهبری کمک خواستند که با توجه به مذاکرات پیچیده و شرایطی که وجود دارد، از شخصیت‌هایی که تجربیات خوبی دارند برای کمک به دولت استفاده شود. بنا به درخواست آقای روحانی، رهبر انقلاب اجازه دادند آقای ولایتی به کمک دولت بیاید. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه آقای ولایتی در سفر به روسیه ماموریتی از جانب رئیس‌جمهور را اجرا کرد، گفت: آقای ولایتی پیام رسمی و کتبی رئیس‌جمهور را به آقای پوتین تسلیم کرد. از سوی دیگر چون رئیس‌جمهور روسیه علاقه‌مند به مقام معظم رهبری است، بنابراین آقای ولایتی پیام شفاهی مقام معظم رهبری را نیز به رئیس‌جمهور روسیه رساند.www.farsnews.com

  • .......

نظرات  (۱)

  • همیار رایانه
  • همیار رایانه ( 9099071728 ) پاسخگوی تلفنی سوالات ومشکلات رایانه ،  موبایل ، تبلت ، لپ تاپ و ....

    شماره تماس:  9099071728

    پاسخگویی به صورت شبانه روزی حتی ایام تعطیل.

    www.hamyarrayaneh.ir  سایت :

    برای آشنا شدن با آخرین اخبار فناوری به کانال ما بپیوندید.

    تلگرام :  https://t.me/HamyarRayaneh

    اینستاگرام :  https://instagram.com/_u/hamyarrayaneh

    سروش:   https://sapp/hamyarrayaneh

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی